Stars In My Soul
Welcome!

Hola Blogger! My name is Amirah. I am the owner of this craziest blog ever. Don't you noticed that? Haha Please be nice here ya.Follo me!

GPS? Navigate?

Diary About Links

Instagram



Credits?

Template by : Aina Hanani
Basecodes by : Liyana Izzati
Background : Sis Hafizah
Stuffs by : Aina Hanani
Best view : Google Chrome only

7 Penyebab Jerawat
Monday 21 November 2011 | 19:02 | 3 comments


Assalamualaikum..Hari ni nak update pasal "10 Penyebab Jerawat"..Jom kita baca lebih lanjut antara sebab dan musabab munculnya jerawat dan langkah pencegahan yang boleh korang lakukan..Jerawat merupakan masalah kulit yang boleh membuatkan korang semua sakit hati! Bukan sekadar mencacatkan penampilan, tetapi juga boleh membuatkan korang semua hilang keyakinan diri.


"Confidence to be yourself"

Selain merawat,korang perlu mengenali punca-punca munculnya jerawat sebagai langkah pencegahan... 7 sebab munculnya jerawat yang WAJIB korang ambil tahu..

1-Hormon

Jika jerawat muncul pada setiap bulan dan berkala,kemungkinan besar disebabkan oleh hormon.Perubahan kadar hormon selama kitaran menstruasi, adalah penyebab timbulnya jerawat..

2-Stres

Ketika korang stres,jangan hairan kalau jerawat akan tumbuh dalam jumlah banyak.Ini kerana saat dalam tekanan psikologi,tubuh akan mengeluarkan lebih banyak hormon androgenic yang mengundang tumbuhnya jerawat..


"Stress is nothing more than a socially acceptable form of mental illness"

3-Telefon

How to Troubleshoot a Southwestern Bell Caller IDthumbnail


Adakah korang termasuk dalam kategori "Miss Ring-Ring"??? Telefon bimbit termasuk dalam kelengkapan yang kotor dan terdedah kepada bnyak bakteria..Sering menggunakan telefon dalam tempoh yng lama boleh meninggalkan kesan sampingan pada kulit pipi..Eloknya, jerawat mudah tumbuh kerana bakteria telah melekat di pipi..

4-Krim Pelembap

skin moist

Pastikan krim yg korang gunakan setiap hari tu sesuai dgn jenis kulit..Menggunakan krim pelembap yg tidak sesuai dgn jenis kulit korang bakal mengundang timbulnya jerawat dan peradangan kulit..

5-Matahari

Sinar matahari membuat kulit menebal..Ia akan menyumbatkan liang pori-pori dan mengundang pembentukan jerawat..

6-Kosmetik Berpigmen Tinggi

Kosmetik yang mengandungi pigmen warna tinggi juga boleh menyumbatkan liang pori-pori dan menimbulkan jerawat.Cuba lhaa untuk mnggunakan kosmetik dekoratif mineral,kerana kandungan pigmennya tidak terlalu tinggi...

7- Sabun Muka

Sabun muka tentu berfungsi untuk membersihkan kotoran dari wajah..Tetapi terdapat pada beberapa jenis sabun muka,kandungan pembersihnya tersangkut di liang pori-pori yng mana pada akhirnya mengundang tumbuhnya jerawat...

Oke...Yang itu jea Amirah nk kongsi..Jika jerawat di wajah jdi masalah kecantikan yang korang
hadapi,try lah tips kecantikan macam dekat atas tuhhh untuk mengatasinya...Sharing is caring...
Right???Bye2..